فواید مصرف آجیل برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2

 1 اوت 2016- یک مطالعه ی جدید نشان داد مصرف آجیل از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 در برابر  بیماریهایی مانند بیماریهای قلبی عروقی محافظت می کند.

این مطالعه که با شرکت بیش از 5 هزار نفر انجام گردید، بر نقش مصرف بادام هندی، بادام و گردو- اما نه بادام زمینی – در حفاظت از این افراد در برابر بیماریهای قلبی عروقی تاکید دارد.

 بر اساس گزارش محققان دانشگاه بریگهام و بیمارستان زنان بریگهام و دانشکده ی پزشکی هاروارد  مصرف هفتگی این نوع از آجیل ها می تواند التهابی را که اغلب منجر به وخیم شدن بیماریهای مزمن می شود، کاهش دهد.

دکترBaoاپیدمولوژیست دانشگاه بریگهامو بیمارستان زنان بریگهامدر بوستون می گوید: مطالعات  جمعیتی همواره از نقش حفاظتی آجیل ها(مغزهای مغذی) در برابر اختلالات قلبی متابولیکی نظیر بیماریهای قلبی عروقی و دیابت نوع 2 حمایت کرده اند و ما می دانیم که کلید پیشرفت این بیماریها " التهاب" است، تحقیقات ما نشان داد بخشی از اثرات مفید مصرف آجیل به تأثیر آن بر کاهش التهاب  سیستمیک بر می گردد.

محققان پرسشنامه ها و نمونه های خونی 5013 فرد شرکت کننده در مطالعه ی سلامت پرستاران و مطالعه ی نظارت بر سلامت متخصصان سلامت را بررسی نمودند و در نمونه های خونی این افراد بیومارکرهای التهابی را که می تواند به تشخیص  بیماریها  بیانجامد، نظیر: CRP(پروتئین C-reactiveناشتا) و اینترلوکین IL-6و فاکتور نکروز تومور- 2 (TNFR 2)اندازه گیری کردند.

دانشمندان دریافتند میزان التهاب در میان افرادی که از مصرف سه وعده گوشت قرمز، گوشتهای فرآوری شده، تخم مرغ و غلات تصفیه شده پرهیز کرده و هر هفته یکبار از آجیل استفاده می کردند، بطور چشمگیری بهبود می یابد.

دکتر Baoافزود: آنچه هنوز تا حد زیادی مجهول باقی مانده است: چگونگی تأثیر رژیم غذایی بر التهاب  و به نوبه ی خود بر خطر ابتلا به بیماریها است، اما مطالعه ی ما نشان دهنده ی نقش مثبت وارد کردن آجیل ها در رژیم غذایی و تأثیر آن بر کاهش التهاب به عنوان یک مکانیسم بالقوه است که می تواند مزایای آجیل را در برابر بیماریهای قلبی عروقی توضیح دهد. نتایج این تحقیق در مجله ی آمریکایی Clinical Nutritionمنتشر گردید.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2016/aug/research-reveals-benefits-of-nuts-for-people-with-type-2-diabetes-95514172.html